Sök
Filters

FAQ

FAQ: Vanliga frågor

Här kan du hitta svar på de vanligaste frågorna om handel på OnlineParts.dk
Om det är något du inte kan hitta svar på nedan, kontakta oss gärna på [email protected]


BETALNING
Betalning för varor på Onlineparts.dk kan göras med följande kreditkort:
Dankort, Visa/Dankort, Forbrugsforeningen, Visa, Visa Electron, Diners Club,
Eurocard, MasterCard, MasterCard, Maestro och JBC Card..

Kortavgifter:
Du betalar inga kortavgifter när du betalar med: Dankort, Visa/Dankort, Forbrugsforeningen och MasterCard utfärdat i Danmark
På andra kreditkort är kortavgiften 1,25 % av det totala beloppet. Visa Electron dock kortavgift 2,25%. Dessa är avgifter som tas ut av NETS.

Banköverföring:
Du kan betala kostnadsfritt med banköverföring till vårt konto i Broager sparbank:
Reg nr: 9797 Kontonummer: 0000588369

(Vid banköverföring är du inte skyddad av invändningssystemet).


Är det säkert att betala online med betal- och kreditkort?
Betalningarna går via en SSL-krypterad anslutning direkt till NETS.
Dina kortuppgifter är skyddade och krypterade innan de skickas för behandling av NETS.
Vi får därför inte veta vilka uppgifter du anger utan får endast besked om transaktionen är godkänd eller inte.
Vi drar endast beloppet från ditt konto när vi skickar varorna.

FRAKT

Vad är fraktkostnaden?

Danmark:
Vi har fri frakt på alla försändelser där beställningen är över 500 DKK.
För beställningar under 500 DKK är frakten 49 DKK

LEVERANS

Leveranstid:
Vi skickar från dag till dag, alla beställningar gjorda innan 14.00 på vardagar skickas vanligtvis samma dag.


Kan jag få den levererad till en annan adress än min egen?
Ja självklart.
Under beställningen fyller du helt enkelt i fältet "Annan leveransadress" - så skickar vi paketet dit.
Vill du ha ett meddelande/hälsning skickat till mottagaren skriver du och önskad text i fältet: "anmärkningar" under betalningsförfarandet.


Vem levererar mina varor?


Alla beställningar skickas med GLS till angiven adress, om du inte är hemma levereras paketet till närmaste GLS paketbutik och om du har uppgett mobilnr. Du får information om var och när paketet kan hämtas ut.

Plocka upp:
Kan jag hämta det beställda hos dig själv?
Ja, du kan, men ENDAST efter överenskommelse. Vi har externt lager och måste därför först hämta ut varorna på företagsadressen.

Försäljning och leverans till Grönland & Färöarna:
Jag bor på Grönland eller Färöarna, kan jag beställa varor utan dansk moms?
Ja, eftersom Grönland & Färöarna ligger utanför EU behöver du inte betala dansk moms, den dras automatiskt från din beställning.

Leverans utomlands:
Vi kan leverera i de länder där GLS har avtal. Du väljer leveransadress efter att du har angett dina egna uppgifter.
Se priser för försändelser under "Leverans"

 

Ångerrätt/bytesrätt


Har jag rätt att returnera min beställning?
Du har full returrätt på 14 dagar från fakturadatum på alla reservdelar och tillbehör.*
* Det finns ingen returrätt på originaldelar och delar som tas hem specifikt för dig och/eller din MC/Scooter.


Vilket belopp kommer jag att få tillbaka vid retur?
Du kommer självklart att krediteras med beloppet för de returnerade varorna motsvarande det som står på din faktura.
Vi återbetalar betalningen till dig när vi har tagit emot varan.

Kan jag byta en vara?
Ja, du kan skicka tillbaka dina varor* i upp till 14 dagar efter mottagandet.
Om du vill byta en vara mot något annat, kontakta oss per maila för vidare överenskommelse innan du skickar tillbaka varorna.
* Det finns ingen returrätt på originaldelar och delar gjorda speciellt för dig och/eller din MC/Scooter/bil.

Vem betalar returfrakten?
Är det fråga om utnyttjande av ångerrätt och/eller bytesrätt sker frakten på egen bekostnad.
Onlineparts.dk betalar frakten om det är ett reklamation.


Kan du skicka paketet på ett specifikt datum?
Ja, det gör vi gärna. Du skriver bara önskat leveransdatum i fältet "anmärkningar" under betalningsförfarandet, så skickar vi paketet vid överenskommen tid. Det kostar inte extra.