Sök
Filters
Stänga

CDI TÄNDENHET 101 oktan Alternativ: 7002618 Aprilia Scarabeo 50 4T DT

Lagerstatus: I lager
Artikelnr: 700.37.18
Leveranstid: 1-5 arbetsdagar
786,00 kr
Klarna Payments Creditcard Apple Pay Google Pay PayPal

CDI-tändningsenhet 101 oktan Alternativ: 7002618

CDI-tändningsenheten (Capacitor Discharge Ignition) är en central komponent i motorcykelns tändsystem, som är ansvarig för att styra tändningen av bränsle/luftblandningen i motorn. Denna enhet säkerställer att tändningen sker vid den optimala tidpunkten, vilket är avgörande för motorens effektivitet och prestanda. CDI-enheten placeras typiskt nära motorens tändspole och är kopplad till tändstiften, vilket gör den till ett väsentligt element för korrekt drift av motorcykeln.

CDI-tändningsenheten, som har MPN 700.37.18 och GTIN 4250362490865, är designad för att ersätta slitna eller defekta tändningsenheter i specifika modeller. Det är viktigt att notera att denna enhet kan ha en direkt inverkan på motorens tändning och därmed också på dess drift och bränsleeffektivitet.

Materialen som används i CDI-enheten är valda med fokus på hållbarhet och motståndskraft mot värme och vibrationer, som typiskt finns i motorcyklar. Själva enheten är konstruerad för att motstå de belastningar som uppstår under normal drift, vilket bidrar till en längre livslängd och pålitlig funktion.

Kompatibla motorcyklar

  • Vespa ET4 50 4T (2000-2005)
  • Piaggio Zip 50 II 4T (2000-2008)
  • Piaggio Liberty 50 4T (2001-2015)
  • Italjet Torpedo 50 4T (2001-2003)
  • Italjet Jet-Set 50 (2002-2003)
  • Aprilia Scarabeo 50 4T DT (2002-2013)
  • Derbi Atlantis 50 4T (2006-2007)
  • Piaggio Fly 50 2V (2007-2018)
  • Piaggio Fly 50 4V (2012-2015)

När du ska byta CDI-enheten rekommenderas det att kontrollera andra komponenter i tändsystemet, såsom tändstift och tändspolar, för att säkerställa optimal funktion. Slitna tändstift kan påverka tändningskvaliteten och därmed motorens prestanda, så det kan vara en bra idé att byta dem samtidigt med CDI-enheten om de visar tecken på slitage.

För ägare av scootrar och små motorcyklar som Vespa och Piaggio, som använder denna CDI-tändningsenhet, är det viktigt att vara medveten om att en korrekt fungerande tändningsenhet är avgörande för att uppnå en jämn och pålitlig motorprestanda. En välfungerande CDI-enhet bidrar till smidig acceleration och minskar risken för motorstopp, vilket är essentiellt för en god körupplevelse.

CDI-enheten är en viktig del av tändsystemet och är designad för att uppfylla specifikationerna för de nämnda modellerna. Det rekommenderas att följa tillverkarens riktlinjer för installation och underhåll för att säkerställa långvarig och pålitlig drift.

Se den kompletta listan av fordon som delen passar på, nedan:

CDI-tändningsenhet 101 oktan Alternativ: 7002618

CDI-tändningsenheten (Capacitor Discharge Ignition) är en central komponent i motorcykelns tändsystem, som är ansvarig för att styra tändningen av bränsle/luftblandningen i motorn. Denna enhet säkerställer att tändningen sker vid den optimala tidpunkten, vilket är avgörande för motorens effektivitet och prestanda. CDI-enheten placeras typiskt nära motorens tändspole och är kopplad till tändstiften, vilket gör den till ett väsentligt element för korrekt drift av motorcykeln.

CDI-tändningsenheten, som har MPN 700.37.18 och GTIN 4250362490865, är designad för att ersätta slitna eller defekta tändningsenheter i specifika modeller. Det är viktigt att notera att denna enhet kan ha en direkt inverkan på motorens tändning och därmed också på dess drift och bränsleeffektivitet.

Materialen som används i CDI-enheten är valda med fokus på hållbarhet och motståndskraft mot värme och vibrationer, som typiskt finns i motorcyklar. Själva enheten är konstruerad för att motstå de belastningar som uppstår under normal drift, vilket bidrar till en längre livslängd och pålitlig funktion.

Kompatibla motorcyklar

  • Vespa ET4 50 4T (2000-2005)
  • Piaggio Zip 50 II 4T (2000-2008)
  • Piaggio Liberty 50 4T (2001-2015)
  • Italjet Torpedo 50 4T (2001-2003)
  • Italjet Jet-Set 50 (2002-2003)
  • Aprilia Scarabeo 50 4T DT (2002-2013)
  • Derbi Atlantis 50 4T (2006-2007)
  • Piaggio Fly 50 2V (2007-2018)
  • Piaggio Fly 50 4V (2012-2015)

När du ska byta CDI-enheten rekommenderas det att kontrollera andra komponenter i tändsystemet, såsom tändstift och tändspolar, för att säkerställa optimal funktion. Slitna tändstift kan påverka tändningskvaliteten och därmed motorens prestanda, så det kan vara en bra idé att byta dem samtidigt med CDI-enheten om de visar tecken på slitage.

För ägare av scootrar och små motorcyklar som Vespa och Piaggio, som använder denna CDI-tändningsenhet, är det viktigt att vara medveten om att en korrekt fungerande tändningsenhet är avgörande för att uppnå en jämn och pålitlig motorprestanda. En välfungerande CDI-enhet bidrar till smidig acceleration och minskar risken för motorstopp, vilket är essentiellt för en god körupplevelse.

CDI-enheten är en viktig del av tändsystemet och är designad för att uppfylla specifikationerna för de nämnda modellerna. Det rekommenderas att följa tillverkarens riktlinjer för installation och underhåll för att säkerställa långvarig och pålitlig drift.

Se den kompletta listan av fordon som delen passar på, nedan:

Denna MC-reservdel passar på följande motorcyklar:

Motorcykel MärkeMotorcykel ModellMotorcykel Årsmodell
ApriliaScarabeo 50 4T DT2002
ApriliaScarabeo 50 4T DT2003
ApriliaScarabeo 50 4T DT2004
ApriliaScarabeo 50 4T DT2005
ApriliaScarabeo 50 4T DT2006
ApriliaScarabeo 50 4T DT2007
ApriliaScarabeo 50 4T DT2008
ApriliaScarabeo 50 4T DT2009
ApriliaSport City 50 4T2009
ApriliaSport City 50 4T2010
ApriliaSport City 50 4T2011
ApriliaSport City 50 4T2012
ApriliaSport City 50 4T2013
DerbiAtlantis 50 4T2006
DerbiAtlantis 50 4T2007
ItaljetJet-Set 502002
ItaljetJet-Set 502003
ItaljetTorpedo 50 4T2001
ItaljetTorpedo 50 4T2002
ItaljetTorpedo 50 4T2003
PiaggioFly 50 2V2007
PiaggioFly 50 2V2008
PiaggioFly 50 2V2009
PiaggioFly 50 2V2010
PiaggioFly 50 2V2011
PiaggioFly 50 2V2014
PiaggioFly 50 2V2015
PiaggioFly 50 2V2016
PiaggioFly 50 2V2017
PiaggioFly 50 2V2018
PiaggioFly 50 4V2012
PiaggioFly 50 4V2013
PiaggioFly 50 4V2014
PiaggioFly 50 4V2015
PiaggioLiberty 50 4T2001
PiaggioLiberty 50 4T2009
PiaggioLiberty 50 4T2010
PiaggioLiberty 50 4T2011
PiaggioLiberty 50 4T2012
PiaggioLiberty 50 4T2013
PiaggioLiberty 50 4T2014
PiaggioLiberty 50 4T2015
PiaggioZip 50 4T2006
PiaggioZip 50 4T2007
PiaggioZip 50 4T2008
PiaggioZip 50 4T2009
PiaggioZip 50 4T2010
PiaggioZip 50 4T2011
PiaggioZip 50 4T2012
PiaggioZip 50 4T2013
PiaggioZip 50 4T2014
PiaggioZip 50 4T2015
PiaggioZip 50 4T2016
PiaggioZip 50 4T2017
PiaggioZip 50 4T2018
PiaggioZip 50 II 4T2000
PiaggioZip 50 II 4T2001
PiaggioZip 50 II 4T2002
PiaggioZip 50 II 4T2003
VespaET4 50 4T2000
VespaET4 50 4T2001
VespaET4 50 4T2002
VespaET4 50 4T2003
VespaET4 50 4T2004
VespaET4 50 4T2005